شرکت باربری چه وظایفی را بر عهده دارد؟
حمل و نقل اثاثیه منزل و یا محیط کار، از چالشهایی است که بسیاری از افراد با آن مواجه میشوند. تبلیغات زیادی در مورد خدمات باربری در تهران، در سایتها و روزنامهها دیده میشود و همین امر انتخاب را برای افراد مشکل میسازد. یک شرکت باربری معتبر و حرفهای، وظایف خود را بهدرستی انجام میدهد. از جمله این وظایف میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
شرکت باربری موظف است جهت ارائه خدمات باربری در تهران، هزینه دقیقی را به مشتری اعلام کند. هزینهای که اتوبار قبل از اسبابکشی به مشتری اعلام میکند، نباید تفاوتی با قیمت بعد از آن داشته باشد. البته در مواردی مانند تغییر مسیر، افزایش بار و یا ساعات کار بیشتر، قیمت اعلامی ممکن است کم و یا زیاد شود که در این صورت شرکت موظف است قبل از اسبابکشی، مشتری را از این قوانین آگاه سازد.
انتخاب بهترین نوع ماشین برای جابجایی:
شرکت باربری موظف است مشتری را برای انتخاب بهترین نوع ماشین برای حملونقل وسایلش راهنمایی کند. به طور مثال: وانت و نیسان برای حملونقل اثاثیهای که حجم پایین و وزن کمی دارند، مناسب میباشد و کامیون و تریلی نیز به منظور جابهجایی اثاثیه سنگین و با حجم بالا مورد استفاده قرار میگیرند. شرکت نباید بهدلیل دریافت سود بیشتر، مشتری را به استفاده از ماشینهای سنگین ترغیب کند؛ در صورتیکه اثاثیهاش کم حجم و سبک هستند.
همه مشاغل در قبال مشتری، ارباب رجوع، اجتماع و محیط زیست وظایفی بر عهده دارند که بسته به حیطه فعالیت شغلی، این مسئولیتها متفاوت و کم و زیاد میشود. از آنجایی که حوزههای شغلی خدماتی، مستقیما با افراد سر و کار دارند و پایه و بنیان فعالیتشان خدمترسانی به مردم است، مسئولیتهای حساستری را عهدهدار هستند. شرکتهای خدمات باربری در تهران علاوه بر مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی، مسئولیت حفظ وسایل و کالای مشتریان را نیز بر دوش دارند. اگر مجموعهای توان انجام اساسیترین وظیفه خود را نداشته باشد، قطعا خیلی زود از لیست انتخاب مشتریان حذف خواهد شد.
وفاداری به تعهدات:
از جمله ضروریترین ویژگیهای شرکت خدمات باربری در تهران، میتوان به وفاداری انجام تعهداتش اشاره کرد. در صورتی که شرکت به تعهدات خود پایبند نماند، علاوه بر از بین بردن اعتماد، باعث میشود که مشتری نتواند به اهداف و برنامهریزیهای خود جامه عمل بپوشاند. ضمن اینکه وفادار نبودن به تعهدات، ضرر مالی و یا زمانی برای مشتری به همراه خواهد داشت که همین مسئله تبلیغات معکوس در پی داشته و به مرور، موجب کاهش درخواست و مشتری برای یک شرکت باربری میشود.
گاهی اوقات علی رغم تلاش پرسنل شرکت باربری و همینطور سعی جهت حفظ سلامت کالا و اسباب مشتری، بعضی از وسایل در طول مسیر یا حین جا به جایی دچار آسیبدیدگی میشوند. نخست اینکه ارائه بیمه باربری مخصوصا برای انتقالات برون شهری و مسافتهای بالا از سوی شرکت خدمات باربری، واجب و مزیت رقابتی به حساب میآید و همچنین دریافت این بیمه نامه برای مشتری امری لازم و ضروری خواهد بود.
پس پیشنهاد میکنیم این مورد را در قرارداد اولیه خود بیان دارید و بر سر این موضوع حتما به توافق برسید. مسئله بعدی جبران خسارت پس از صدمه دیدن و یا مفقود شدن کالاست که بهترین شرکت خدمات باربری در تهران، با قبول قصور خود و یا نیروی انسانی، در صدد انجام آن برخواهد آمد.